Nieuwsbericht

Werkwijze Oost West Wonen tijdens lock down

Publicatiedatum: 20-04-2021

Het gaat niet goed met het aantal besmettingen in ons land. Daarom zijn er nieuwe, strengere maatregelen om de verspreiding van het Coronavirus terug te dringen. Oost West Wonen staat voor de gezondheid van onze huurders én medewerkers. Om reisbewegingen te beperken sluiten wij ons kantoor en werken de medewerkers van Oost West Wonen zo veel mogelijk vanuit huis. Ook hebben wij met onze aannemers en installateurs afspraken gemaakt om zo veilig mogelijk te werken. Reparatieverzoeken, mutaties en vraaggestuurd onderhoud wat al gestart is, maken wij af. Hieronder leggen wij u per onderwerp onze tijdelijke werkwijze uit. Tot wanneer wij zo werken is afhankelijk van de geldende maatregelen. Bij iedere aanpassing bekijken wij wat dit voor onze dienstverlening betekent.

Heeft u wegens het besmettingsgevaar liever geen medewerkers in uw huis, dan hebben wij daar alle begrip voor en stellen wij de werkzaamheden uit.

Kantoor
Ons kantoor is voorlopig gesloten. Wel zijn wij telefonisch, per mail en via de website bereikbaar. Als het nodig is dat u toch naar kantoor komt, bijvoorbeeld om sleutels op te halen, dan maakt de medewerker van Oost West Wonen vooraf met u een afspraak. Kom dus niet zonder afspraak naar ons kantoor in Middelharnis.

Reparatieverzoek
Heeft u een reparatieverzoek, geef deze dan telefonisch, via de website of mail aan ons door. Een aantal meldingen mag u rechtstreeks aan onze aannemers, installateurs en het ontstoppingsbedrijf doorgeven. Zie daarvoor het informatieboekje wat u ontvangen heeft of kijk op onze website. Bij uw reparatieverzoek maken wij op dit moment onderscheid tussen werkzaamheden binnen en buiten uw woning én spoedeisende en niet-spoedeisende reparaties. Binnen uw woning voeren wij alleen spoedreparaties uit zoals verstopping, lekkage, stroomstoring en storing van uw CV-ketels. Wij vragen u als u de melding doet of er sprake is van griepachtige klachten, thuisisolatie of quarantaine bij u en uw medebewoners. De aannemer die voor ons de werkzaamheden uitvoert, zal u dit nogmaals vragen bij het maken van de afspraak. Daarnaast gelden de volgende richtlijnen:

  • De bon van uw reparatieverzoek sturen wij aan het bedrijf dat dit namens ons uitvoert. Zij maken met u een afspraak om de spoedreparatie uit te voeren.
  • De medewerker desinfecteert zijn handen of trekt een schone set handschoenen aan en gebruikt een mondkapje.
  • De medewerker neemt bij het aanbellen voldoende afstand en informeert nogmaals of er personen in de woning aanwezig zijn die (milde) ziekteverschijnselen hebben, hebben gehad of vanwege het Coronavirus in quarantaine zijn. Als dat wel het geval is voert de medewerker de werkzaamheden helaas niet uit. Na overleg met de leidinggevende of opdrachtgever nemen wij opnieuw contact met u op. Bij spoedreparaties die echt niet kunnen wachten overleggen wij met u de mogelijkheden.
  • De medewerker vraagt u om niet in dezelfde ruimte te blijven dan waar hij of zij de werkzaamheden uitvoert.
  • Iedereen die in uw woning aanwezig is, houdt minimaal twee meter afstand van elkaar.
  • De medewerker houdt geen koffie- of lunchpauze in uw woning.
  • De medewerkers komen met maximaal twee personen. In kleine ruimtes werkt maximaal één persoon.
  • De medewerker vraagt na uitvoering van de werkzaamheden of de bewoner akkoord is en verlaat de woning.
  • Niet-spoedeisende reparatieverzoeken binnen uw woning stellen wij uit totdat de corona-maatregelen dit toelaten.
  • Spoedeisende werkzaamheden in onze zorginstellingen voeren wij in goed overleg met desbetreffende instelling en volgens voor hen geldende protocollen uit.

Werken volgens deze preventieve hygiënische voorschrift van de GGD kost meer tijd. De persoonlijke veiligheid van onze huurders, eigen medewerkers en de medewerkers van onze aannemers en installateurs staat voorop. Wij vragen uw begrip als de uitvoering van de reparatie langer duurt dan u van ons gewend bent. Mochten de coronamaatregelen van de overheid wijzigen, dan passen wij ook deze richtlijnen aan.

Mutatie
Ook als u de huur van uw woning opzegt, verloopt het proces nu anders dan normaal. Bij mutatie spreekt de opzichter telefonisch met u een aantal zaken door (voorinspectie). Hiervan ontvangt u schriftelijk het voorinspectierapport met daarin de instructies hoe u uw woning moet achterlaten. Voor of op de afgesproken datum gooit u alle sleutels in de brievenbus van Oost West Wonen. Onze opzichter voert daarna zonder u de eindinspectie uit in uw woning. Hiervan ontvangt u van ons bericht. Eventuele werkzaamheden in de woning voert de aannemer uit als de woning leeg is. Met de nieuwe huurder maken wij telefonisch een afspraak over het tekenen van de huurovereenkomst en het overhandigen van de sleutels.

Vraaggestuurd onderhoud
Het vraaggestuurd onderhoud in de woning (douche, toilet en keuken) hebben wij voorlopig stilgelegd. Dit stellen wij in samenspraak met u uit tot dat de corona-maatregelen dergelijke werkzaamheden weer toelaten.

EBM en NOM
Nieuwe projecten met energiebesparende maatregelen (EBM) zijn voorlopig gestopt. Zodra de situatie dit weer toelaat en veilig is starten wij deze projecten weer op. Natuurlijk laten wij dat van te voren aan u weten. NOM renovaties die in uitvoering zijn zullen we op een zo verantwoorde wijze afronden met inachtneming protocol RIVM en Bouwend Nederland. Uiteraard in zorgvuldig overleg met bewoners.

Reparatieverzoeken en onderhoud buiten uw woning
Reparatieverzoeken en regulier onderhoud buiten aan de woning zoals schilderwerk of voegwerk gaan wel door. Ook hier gelden een aantal maatregelen:

  • Per project nemen wij specifieke maatregelen om het project door te laten gaan.
  • Iedereen die op het project aanwezig is houdt minimaal 2 meter afstand tot elkaar.
  • De bezetting op het werk is zodanig dat mensen niet bij elkaar in de buurt werken.
  • Als er toch contact met u nodig is, dan gelden de afspraken zoals u leest onder het kopje reparatieverzoeken. Mochten de coronamaatregelen van de overheid wijzigen, dan passen wij ook deze richtlijnen aan.

Heeft u vragen over deze maatregelen? Bel dan naar ons algemene nummer telefoonnummer (0187) 22 11 00.

Bedankt voor uw begrip en blijf gezond!

 

Deel deze pagina